Dec 7, 2010

NIK AZIZ HAMPIR MATI DIHEMPAP TANAH RUNTUH !!





Saya mendapat maklumat bahawa berlakunya tanah runtuh di Jalan Gua Musang-Loging, kawasan yang menjadi tempat Kerajaan Kelantan berpesta merompak tanah yang menjadi hak rakyat Kelantan terutamanya Orang Asli.

Tanah runtuh tersebut berpunca daripada hakisan tanah akibat projek di kawasan tersebut yang tidak terkawal. Beberapa tanah Orang Asli yang dirampas oleh Kerajaan Negeri dan dijual kepada taukeh2 Cina Singapore menyebabkan kawalan projek yang tidak terhad. Malah, Kerajaan Negeri setelah menjual tanah tersebut, tidak pernah turun padang memastikan projek2 yang diusahakan dikawal rapi. Takut kena kapak dengan Orang Asli.



Malah beberapa laporan dari akhbar2 tempatan memberitahu, penduduk di Loging khuatir jika keadaan tidak terkawal, pelbagai bencana alam akan berlaku dan memberi kesan terhadap mereka.

Pada pandangan saya, ini merupakan satu petunjuk dari Allah terhadap kerakusan Nik Aziz merompak tanah yang menjadi hak masyarakat Orang Asli. Nik Aziz sepertinya tidak mengambil kesempatan ini untuk bertaubat dan membiarkan insiden ini terus berlaku. Saya mendapat tahu bahawa kejadian tanah runtuh di Loging pernah berlaku sebelum ini. Agaknya nak tunggu Nik Aziz dihempap tanah runtuh baru nak sedar kot. Insaflah Tok Goku...

Teringat masa PRK DUN Galas dulu. Rasa sedih saya pada penduduk Orang Asli di Loging masih terasa sehingga kini. Saya yang turun ke lokasi tersebut pada PRK DUN Galas yang lalu sedih melihat nasib penduduk2 di kawasan tersebut yang terseksa di bawah pemerintahan Nik Aziz. Habis semua tanah mereka dirompak Kerajaan Negeri. Bak kata salah seorang penduduk. macam Yahudi Kerajaan Negeri Kelantan ni.

Sebenarnya memang ada hikmah di sebalik PRK di kawasan itu. Ramai dapat buka mata penyelewengan Kerajaan Negeri Kelantan yang sememangnya kejam. Orang Asli di kawasan Loging dilayan seperti rakyat Palestin. Tanah dirampas dengan begitu kejam.

Kita juga dapat menyaksikan beberapa insiden yang mempamerkan wajah sebenar Nik Aziz. Yang mengejutkan ramai pihak Nik Aziz secara terbuka menyogok wang kepada beberapa Orang Asli yang kononnya sedekah buat muallaf. Sedekah semasa kempen PRK.. Sebenarnya itu sogokan sebenarnya. Tapi PAS biasalah, apa yang Nik Aziz buat semuanya halal.

Saya berharap Nik Aziz sedar. Kejadian tanah runtuh itu adalah isyarat buat Nik Aziz untuk sedar dari mimpi2 indah. Perangai sudah macam Anwar.


Post by... Melayu CinDia

10 comments:

dzimba MMIM said...

sikap nik aziz sebenarnya lebih parah dari anwar. Anwar hanya gila kuasa, tapi nik aziz gila kuasa dan putar belit ugama lagi.. bahaya bro...

Anonymous said...

setuju!!!!!

Anonymous said...

Bro dzimba MMIM, anwar bukan je gile kuasa.. gile bontot ye gak. Kah.. kah.. kah...

N.Ajis mane nk gi tunjuk muka kat kawasan lojing tu dh, malu sebab kalah PRK Galas, silap2 takut kene pelangkung dgn penduduk kat sane, rasuah pun boleh dikatakan zakat. Kah.. kah.. kah... patutnye biar je N.Ajis terkubur bwh runtuhan tanah tu.

Anonymous said...

org asli bukan padai dan banyak ilmu yg hitam.. tak kan meka tak boleh buat gunakan ilmu yg ada,...

Anonymous said...

SAPO KATO NIK AZIZ GILO KUASA ELOK GI MELAWAT RUMAH DIA. PASTU TGK HIDUP DIA MEWAH SETARA MANO.. PASTU ELOK ORG2 NI BUAT SATU KONVOI G MELAWAT SEMUA RUMAH2 MB NEGERI2 LAIN. BUATLA PENILAIAN SENDIRI.

Anonymous said...

dah gilo ko apo mung senua ni, boleh plak nak bezakan bezakan rumah MB sape yang lebih besar atau kecil pokok pangkal nya, tak kira besar ke atau kecil ke RASUAH tu, rasuah tetap rasuah dan nik aziz tak bagi rasuah (konon2 zakat) ke? dan yang lebih syahdu, menggunakan islam,serban dan jubah putih untuk tiada pembangunan, rasuah, kepentingan diri, zina, tambah bini tanpa lesen, jual tanah, balak kat tokeh cina dan memperlekeh, memperkotak katik, memperbodohkan penyokong tegar pas pis pus yang x boleh berfikir ni dan menyokong semborono. dan kemudian mempersalahkan umno tak buat sekolah universiti islam, masjid surau tiada, tiada pembangunan islam dsb? betol kak? cuba bayang dan fikirkan..... bukan kah mereka dipilih untuk berkhidmat, menjaga kepentingan orang bumiputra, melayu dan menjaga agama islam kita dan bukan untuk diri sendiri? p.s tidak tertakluk kepada pemimpin pas sahaja, tetapi termasuklah di pkr dan umno.

Anonymous said...

Kesian semua yang komen ikut hawa nafsu kat sini..termasuk penulis blog Melayu CinDia? ntah ape2.. sibuk berpolitik cara barat cara kafir..tunggu nabi Isa turun sudah,sementara tu kembalikan daulah islamiah, Insha Allah Islam akan menang, khalifah akan hadir balik..masa ni da takdde dah umno ke PKR ke hape kebende semua ke...sinuk dengan melayu ,melayu melayu, ape dapat, awang selamat pun dah tak selamat dah dalam kubur takde tanye ko ni bangsa apa?!

Anonymous said...

Biasalah kebanyakan org umno ni, kurang budi bahasa, maki hamun org ikut sedap mulut aje. Dia tak belajar ke disekolah, bahawa bahasa menunjukan bangsa. Kita ni org melayu dan beragama islam, memaki hamun tu bukan budaya kita, apatah lagi memaki guru agama seperti Hj Nik ni. Cepat2lah kita mengundi pada PRU13 nanti, senang kita nyahkan org2 yg kurang beradab ni.

Anonymous said...

"Biasalah kebanyakan org umno ni, kurang budi bahasa, maki hamun org ikut sedap mulut aje." (Anonymus December 10, 2010 11:50 PM)

Ehh.. bukan ke Nik Aziz/ penceramah2 PAS dlm majlis suma suka mencarut, maki hamun? Nik Aziz gak yang keluarkan fatwa "Allah juga mencarut".. bila PAS buat suma betul suma halal. kalo org UMNO buat haram..
so, aku pon nk mencarut gak kat kau. Kepala butoh bapak kau laa tak sunat!

Anonymous said...

betul u kalu org umno mencarut dikatakan biadap tp kalu tok guru nik aziz n the geng mencarut kau kata tu biasa jer ikut islam...hahaha pas buat semuanya betul walaupun menghina sesama islam!!!jgn terlampau taksub mengejar tnpa berfikir panjang...tuhan bagi kita akal fikiran utk kita berfikir yg mana baik dn yg mana buruknya pemerintah..janji kita sembahyang 5 waktu dan patuh pd ajaran dn agama islam tnpa was2..jauhilah dr perbuatan mungkar dn kianat sesama islam..

Powered by Blogger.