Nov 15, 2010

TERBARU - PENGAKUAN 'JAMIL' DI LIWAT ANWAR !!







Mesti ramai tertanya2 siapakah insan bernama Jamil Kucing? Apa kaitan beliau dengan pemimpin diktator Anwar Ibrahim?

Jamil Kucing bukan sebarang orang. Jika anda pernah ke Bukit Bintang, anda akan dapat melihat pameran kucing2 yang diletakkan di sebuah skuter berdekatan dengan Mc Donald dan Kedai Gedung 'Giodarno'. Jamil kucinglah insan yang melakukan pameran tersebut. Kerjanya amat murni. Beliau akan mengutip kucing2 terbiar dan membela kucing tersebut. Saya difahamkan beliau kini membela hampir 100 ekor kucing yang dikutip di sekitar Kuala Lumpur. Pameran beliau di Sungai Wang mendapat perhatian umum. Sehinggakan sebuah saluran televisyen di Jepun. Rancangan temubual No. 1 dunia, Oprah, juga pernah membuat liputan ini. Wow.. Syoknya.

Tapi bukan isu kucing2nya yang hendak diceritakan. Untuk pengetahuan semua, beliau juga merupakan seorang blogger. Tapi blogger PKR lah. Jika dibaca artikel2 beliau, memang begitu marah dengan UMNO ni. Disebut pelbagai cacian dan maki hamun terhadap Kerajaan di bawah pemerintahan BN. Mungkin kecewa, kecewa kerana tidak mendapat perhatian atas kerja murninya. Atau bahasa kasarnya tak dapat sponsor.

Beliau begitu kuat menyokong kepimpinan Anwar Ibrahim. Sejak zaman reformasi 12 tahun dahulu lagi, beliau bergerak aktif bersama pejuang2 reformis seperti Ezam, Saifuddin Nasution, Lokman Noor Adam, Ruslan Kassim, Azmin Ali dan ramai lagi. Apabila insan2 seangkatan beliau keluar parti dan menyertai UMNO, beliau akan bertindak menghina orang2 ini tanpa bertanya sebab utama sahabat2 mereka ini keluar dari PKR.

Kini mungkin giliran Jamil Kucing. Giliran beliau disisihkan dan dipijak PKR. Seperti rakan2 seperjuangannya satu ketika dahulu. Jika dahulu blog beliau dipenuhi dengan pujaan dan sanjungan terhadap Anwar, kini blognya seperti blog' Chapter Of My Life'. Banyak meluahkan perasaan dan rasa kecewa terhadap Anwar Ibrahim. Tapi masih lagi mengutuk UMNO tu. Beliau berasa amat kecewa kerana telah disisihkan dari PKR. Beliau seperti dibuang terus walaupun menjadi salah seorang yang menjadi tulang belakang penubuhan parti itu.

"Dato Seri (Anwar) saya sendiri banyak kali komen di blog Dato Seri , yang mana saya puji puja Dato Seri keluar , yang mana saya kritik hilang entah ke mana tulisan itu , saya sms Dato Seri langsung tak jawab. "

"Saya rapat dengan keluarga Dato Seri sejak reformasi. saya bukan bekas pengampu Dato Seri di waktu dato seri jadi Timbalan Perdana Menteri. bukan, saya kenal Nurul Hana tu dari Dato Seri di tangkap. dia selalu keluar main dgn kucing saya bila saya di rumah Dato Seri. Jadi sudah semestinya orang seperti saya dato seri balas komen, sms atau apa sahaja. ini tak orang macam saiful , rahimi , bekas banduan yg kami tak kenal langsung dato seri jaga.ini di namakan pemimpin Melayu."


Kasihan Jamil Kucing. Disisih dari Pemimpin Idola sendiri bernama Anwar Ibrahim. Kenyataan di atas diluah olehnya dalam surat yang dihantar kepada kepada Anwar Ibrahim. Jamil lupa bahawa Anwar takkan memilih mana2 individu yang tidak berkepentingan dalam politik beliau. Anwar akan membuang kesemua orang2 sebegini termasuklah Jamil sendiri. Siapa Jamil disisi Anwar? Hanya kuli batak yang ditugaskan menggerakkan kempen reformasi ketika Anwar dipenjara.

Beliau juga menempelak bekas rakan pejuang reformasi seangkatan beliau, Azmin Ali. Rasa marah dan sakit hati pada Ahli Parlimen Gombak ini.

"Kenapa semua orang marah kan azmin ali. tentu ada sebab . ingat kejadian di sungai petani , ingat konvensyen di kemaman, ingat lagi tak? dua tempat ini berlaku beberapa perpecahan dalam parti kita. dan seperti biasa pemimpin akan buat berbagai kenyataan, kami diam jugak."

"Saya sediri kenapa saya marahkan azmin. beberapa tahun Dato Seri dalam penjara Azmin tak ambil peduli pun keselamatan rumah Dato Seri, beberapa kali raya dia tak ambil tahu pun. sehingga tahun tahun ,bulan bulan akhir sebelum dato seri nak bebas , orang da tak minat nak datang rumah Dato Seri"

"Malah setiap hari Khamis malam Jumaat dah makin kurang orang. Saya tahu kerana beberapa tahun saya yg menjaga makan minum malam Jumaat , bulan puasa dan hariraya. Orang hariraya balik kampong tapi kami ikhlas berkerja di kediaman dato seri kerana kami fikir Dato Seri tiada."

"Tapi bila Dato Seri balik nak menikahkan Nurul Izzah kami yg selalu bertungkus lumus tidak di benarkan masuk kononya atas arahan Azmin,orang yg kami tak kenal tapi kami tahu balaci-balaci azmin jaga pintu. nak panjat pagar ambil gambar pun di herdik.punya celakanya mereka . tak mengapa kami terima."

"Hariraya pertama Dato Seri di rumah semuanya di kawal oleh Azmin. kalau beberapa tahun dahulu di malam raya saya datang gantung kad kad hariraya di rumah Dato' Seri. Kali ini dah tak boleh masuk, arahan siapa? Azmin. apa salah saya dan kawan kawan. adakah kerana kami tak pandai jilat ponggong Azmin?"

"Beratus , berpuluh tuduhan di lemparkan kepada azmin dan dalam pemilihan 2010 beratus tuduhan di lemparkan tapi disebabkan azmin mengunakan antivirus KASPERSKY dia selamat. adakah azmin ni malaikat sehingga semua tuduhan dato seri kata tak betul."

"Walaupun beribu penafian dari Yb azmin kita kena ingat , azmin bekas anak angkat mahatuahaprak , bekas pemimpin umno, bekas orang kuat umno so segala penipuan cara umno ada dalam kepala otak beliau. ( lagi satu mana ada orang berak tengah jalan nak mengaku dia berak )"


Panjang lebar Jamil Kucing ini tulis surat pada Anwar di atas meluahkan kemarahan pada Azmin, sahabat cium mulut beliau semasa zaman Reformasi. Memang Jamil Kucing hanya dijadikan 'kuli batak' saja dalam PKR. Tak tahulah jika beliau buta atau celik. Kalau kucing2 yang beliau jaga boleh berkata2, kucing2 beliau sendiri akan marah pada tuannya sebab jilat tapak kaki Anwar, tapi dibiarkan merempat seperti kucing jalanan.

Sudah lah Jamil Kucing. Anwar tidak akan sesekali layan dengan luahan hati kamu. Beliau sayang pada Azmin lebih dari kamu. Anwar Ibrahim sebenarnya seorang Pemimpin Politik yang sangat kotor stateginya. Tidakkah Jamil Kucing sedar akan situasi tersebut? Bagaimanakah beliau maih lagi menaruh harapan kepada insan yang seolah2 menganggap beliau sebagai 'semut kecil yang mudah dibunuh begitu sahaja? Tidakkah anda terfikir inilah salah satu faktor ramai reformis2 yang dahulunya menjulang Anwar kini meninggalkan perjuangan tersebut? Ezam sendiri yang lebih mengenali Anwar meninggalkan PKR? Sebab apa? Ini yang berlaku sebenarnya malah Ezam dan rakan2 lebih tahu apa sebenarnya agenda Anwar dan Azmin. Apatah lagi bekas Peguambela Anwar, Zulkifli Nordin?


Sedarlah Jamil Kucing. Anda tidak lagi diperlukan. Buatlah macam mana sekalipun anda tidak akan dilayan. Anda hanya seorang bekas reformis yang tidak perlu digunakan lagi.




Pemilihan PKR baru2 ini telah menjadi percubaan pertama beliau untuk menjatuhkan Azmin Ali. Gambar ini membuktikan bahawa beliau memilih sahabat lama beliau, Mustaffa Kamil Ayub sebagai Timbalan Presiden PKR. Siap bergambar mendedahkan undian beliau. 'Demokrasi' betul PKR ni.

Nak baca artikel penuh Jamil Kucing? KLIK DI SINI


Post by... Melayu CinDia

10 comments:

Anonymous said...

biasa lah orang mcm jamil kucing ni byk diseluruh malaysia ni.buat kerja mana pernah ikhlas..hanya mengharapkan pujian dan balasan..bila sudah tak dilayan dan dah tak laku mulalah cari alasan nak menyalahkan orang lain...biarkan dia dgn kucing2 nye..anwar dgn azmin tak payah layan orang2 mcm ni..

Anonymous said...

Nak nama la ni tak leh main dengan kucing lagi... main ngan babun pulak... Kat Pulau ada sekor babun... Baru dapat sponsor.

Bodoh punya orang...

Anonymous said...

sian jamil kucing muka tak handsome dan tak ada guna bagi anwar cuma mat jerawat batu je yg masih bertahan lagi ..itupun entah berapa lama...tak lama kena tendangla.

YB Raz said...

inilah antara ribuan orang yang kecewa dgn anwar..dia nak masuk umno dah tentu malu sebab selama ini banyak caci maki dia pada org umno...anuar tu pun sokong azmin sebab azmin pegang banyak rahsia anwar..nak taknak anwar terpaksa ikutkan saja.

Anonymous said...

Ada juga orng bengap macam nie...
kihkihkih...hidung tak mancung pipi tersorong2...

Anonymous said...

Hidung tak mancung buntut tersorong-sorong ,kalau kau rela serahkan buntut kau untuk Nuar taram mungkin engkau mendapat tempat dihati Bang Nuar.....tapi jerawat batu kau menyebabkan Bang Nuar hilang selera....kah..kah..kah.
Jamil baik kau layan kucing dari layan Nuar...kucing pun tahu balas jasa pada orang yang jaganya.

Anonymous said...

Masa reformasi jalanan dulu.., memang relevan ler org2 mcm Jamil Kucing ni. Anwar & Azmin tu bukannya bodo nak layan sesuatu yang dah expire ... Hang bukan asset lagi, bang Jamil... Hang dah jadi liabiliti.. Buat perhabih beras jer...

PKR.. dulu Parti Kucing Rakyat..., sekrang dah tukar..., jadi Parti Kencing rakyat...

Anonymous said...

kucing ko tu lagi jambu dari kau jamil, no way aljubuli tu berkenan! ni kan your love letter, u terjun lubang najis pun siap bye2 lagi dgn kau. sedarlah jubul kau tu bukan pujaaan nuar, dia hanya memuja jubul azmin

Anonymous said...

Sedarlah....ANwar dah dibawah ketegori Munafik....berbohong dan mungkiri janji...hanya mereka yang buta hati dan tak nampak...dulu saya pun tertipu juga dengan lakonan si Munafik ni...tapi Alhamdullilah...Allah memberi hidayah...tinggalkan yang buruk...Semangant PKR adalah mulia dan baik...tetapi..pengisian oleh Pemimpin-pemimpin munafik yang menggunakan PKR sebagai alat untuk mencapai cita-cita peribadi...
Bebaskan diri dari penipu dan pembohong negara Nomber 1...Anwar

Anonymous said...

Alahai ...cerita bapok jamil menjadi menjadi isu..

Untuk mengenali siapa manusia dua alam itu.. sila lihat di

http://jamilkucingpondan.blogspot.com
dasn di

http://jamilismail.blogspot.com ..

jamil al juburi = anu war al juburi !!!!

Powered by Blogger.