Nov 8, 2010

SAYA DALANG ZAID BERUNDUR !! - AZMIN ALI.





"Saya adalah (dalang) di sebalik segala-galanya."
(Laporan Bernama)

Itu jawapan Azmin Ali mengenai reaksi pengunduran pesaing beliau, Datuk Zaid Ibrahim. Bongkakya jawapan kau Azmin. Memang PKR kini milik Azmin Ali. Dia dengan berani membuat kenyataan sedemikian.

Azmin Ali sememangnya dikatakan kepala gangster dalam PKR yang telah pijak kepala Zaid Ibrahim. Dia memang akan memastikan Zaid Ibrahim tersungkur sebelum keputusan Pemilihan PKR berlangsung.

Anwar Ibrahim memang tak mampu buat apa2 dengan pergolakan ini kerana dia sendiri akan parah jika dia sepak Azmin dari arena politik PKR. Azmin tahu segala2nya mengenai tindak-tanduk Anwar sejak dari dalam UMNO sehingga kini.


Sungguhpun Presiden PKR, Wan Azizah dan anaknya, Nurul Izzah tidak suka dengan perancangan Azmin, Anwar tidak mampu melakukan apa2 melainkan membenarkan Azmin menguasai PKR. Bak kata adik Azmin, Azwan Ali, "Ada aku kesah?".

Anwar Ibrahim pada pandangan saya akan dijatuhkan Azmin di dalam PKR satu hari nanti. Kerana Azmin sememangnya sudah lama tidak berpuas hati dengan rentak Anwar yang suka pilih bulu dan angkat orang2 baru di dalam PKR. Walhal Azmin dan rakan2 seangkatan seperti Tian Chua, Dr. Badrul Amin dan lain2 lebih lama 'berjuang' di dalam PKR.

Azmin juga dikatakan menyalahkan Anwar sebagai punca pengunduran beberapa tokoh PKR seperti Ezam, Dr. Chandra, Ruslan Kassim, Hamdan Taha dan beberapa reformis yang lain. Bekas reformis2 tidak tahan lagi dengan penipuan dan politik kotor Anwar. Akibat dari sikap pilih bulu dan penipuan busuk Anwar, beberapa pemimpin baru PKR diangkat dengan begitu drastik seperti Zaid Ibrahim sendiri, Khalid Ibrahim, Chua Jui Ming dan lain2.

Inilah dendam Azmin. Azmin sudah pijak secukup2nya Zaid Ibrahim. Siapa sasaran dia selepas ini sebelum mematikan karier Anwar? Khalid Ibrahim? Dia akan memastikan Khalid Ibrahim tersungkur dari jawatan MB Selangor. Wow. Bahaya betul Azmin ni.

Azmin tidak sesuci hati Ezam, Lokman Noor Adam dan beberapa pemimpin PKR yang bertindak keluar parti dan menyertai UMNO. Dia masih mahu PKR walaupun parti ini semakin kotor. Dia tidak akan berdiam diri. Dia akan memastikan PKR menjadi miliknya secara total.

Orang2 PKR ni makin lama dalam parti, makin kotor. Parti yang memperjuangkan keadilan kini entah ke mana keadilannya. Dan kekotoran PKR ini telah berjangkit ke parti Islam Retorik, PAS.

'TAHNIAH' AZMIN.. ANWAR, KAMU NAK LARI MANA? AZMIN SEDANG TUNGGU KAMU? PLAN A KAMU KALI NI GAGAL ANWAR. AZMIN LEBIH BIJAK DARI KAMU.

Tapi kasihan Saifuddin Nasution. Dia yang kena jawab semua kepincangan ini. Uncle Saifuddin, keluarlah dari PKR. Kelak kamu juga akan dijadikan Badut Sarkas PKR..

Tapi dengar kata Anwar akan gunakan Plan B? Apa Plan B tu? Emmm.... Azminnnnn....


Post by... Melayu CinDia


3 comments:

Asril Sani said...

Semua dah dikoyok oleh Anwar dan keluarganya.
Tapi tak sedar lagi.
Bebalnya otak depa.

Badut Rakyat said...

itu lah sebenar nya BADUT RAKYAT....

PaKMie said...

Salam...

Semua perjuangan parti dalam Pakatan pembangkang berbeza. Perjuangan pemimpin dalam setiap parti juga berbeza. Apa yg berlaku kini kepada Zaid telah diduga dan tidak mustahil sikit masa lagi pemimpin lain dalam PKR akan mengikut rentak Zaid...

Yang pasti tujuan penubuhan PKR adalah utk kepertingan Anwar Ibrahim kebetulan niat Pas juga ada persamaan mahu menjatuhkan kerajaan UmnoBN sebab itu pas boleh bersama PKR. DAP lebih rakus lagi tdk mahu kpd islam dan melayu berkuasa di negara ini disebabkan PKR dan Pas terlalu dendam dan rakus kpd mahu kuasa kedua2 parti ini juga sanggup bersama dgn DAP.

Begitulah jahatnya niat pemimpin melayu dalam PKR dan Pas.

salam kunjung hormat dan salam perjuangan dari warga Pakmie.blogspot.com

Powered by Blogger.