Nov 25, 2010

PKR DI MALAYSIA HANYA 15 RIBU AHLI ??






Bekas Setiausaha Sulit Dato' Seri Anwar Ibrahim, Anuar Shaari telah mendedahkan jumlah sebenar ahli PKR di Malaysia.



Menurut beliau, jumlah ahli PKR di Malaysia tidak pernah direkodkan sama sekali malah Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution sehingga kini tidak dapat membuktikan jumlah sebenar ahli2 PKR di Malaysia.

Menurut beliau, jika benar jumlah 400 000 ahli PKR, maka hanya 10 peratus ahli sahaja yang menunaikan tanggungjawab mengundi pada Pemilihan Parti. Ini tidak lagi dicampur pengundi2 hantu seperti yang didakwa di sesetengah Cabang.

Kemenangan PKR pada PRU 12 juga sebenarnya bukan atas dasar pengundian ahli2 PKR terhadap calon di kawasan masing2. Tapi ianya dibantu oleh beberapa ahli dari PAS dan DAP serta ahli2 dari komponen BN yang protes pada ketika itu.

Adakah ini kekuatan PKR seperti yang dicanangkan De Factonya, Anwar Ibrahim? Bagaimana Anwar boleh mengisytiharkan PKR parti yang utuh dan padu jika jumlah ahlinya adalah yang paling rendah dalam mana2 parti politik di Malaysia?

Angka jumlah ahli PKR ini juga diragui beberapa bekas Pemimpin PKR termasuklah bekas jaguh Anwar, Ezam Mohd Noor. Beliau mendakwa adalah satu perkara yang tidak logik apabila hanya 10 peratus sahaja ahli yang mengambil bahagian dalam pengundian parti yang telah bertahan selama 11 tahun itu.

Jika benar sekalipun, sememangnya pemimpin PKR di peringkat akar umbi mesti mengambil inisiatif membatalkan pemilihan tersebut kerana jumlah pengundian yang terlalu rendah di dalam rekod Pemilihan parti di Malaysia.

Tapi PKR tidak sesekali akan membatalkannya. Kerana strategi mememangnya calon pilihan kini berjaya. Azmin Ali terutamanya akan memastikan pemilihan PKR tidak sesekali dibatalkan. Jika ada yang berani, maka mereka akan diugut dan dicerca seperti yang berlaku pada Zaid Ibrahim.

10 peratus? Sikit gileerr... Mana lagi 90 peratus?? Mungkin akan keluar parti dan menyertai parti baru yang akan ditubuhkan Zaid Ibrahim kot.

Buat apa... Buang masa semua ini. Sampai bila hendak menumpang parti yang tidak stabil dan hanya memperjuangkan politik kotor semata2. Tinggalkan terus. Sertai UMNO dan BN yang terbukti membela rakyat.



Post by... Melayu CinDia

12 comments:

blogenstarz said...

Itu pun dah ramai.Mereka mendakwa mempunyai ramai ahli kerana memasukan ahli DAP dan PAS sekali.Merekakan PR.....

Anonymous said...

yaaa...pkr tinggal DSAI sorang pun takpe...rakyat yg nak mengundi bukan ahli yg penting....tengok time praya nanti...pakat semua masuk umno dah...tinggal TOk guru nik aziz je dgn DSAI...nak menang..menang jugak....ALLAH maha kuasa

Anonymous said...

tinggal la DSAI dan kepala HATOK guru n.ajis

Allah Maha Kuasa (mmg pun, itu sume org tau, si dia tu meliwat pun Allah tau, dan si HATOK tu munafik pun Allah tau, tu pasal asyik kene bencana jek)

Kama Irahsa said...

ahli Pas dgn DAP otomatik menjadi ahli PKR kot..hahaha

Benarkah ahli UMNO 3 juta?

Anonymous said...

baki ahli PKR seramai 360k itu adalah terdiri dari hantu..hantu raya,hantu pocong,hantu air,hantu liwat,hantu jembalang,hantu syaitan,hantu polong,hantu langsuir dan bermacam2 jenis hantu lagi lah...tu sebab hantu2 ni tak mengundi sebab tak tahu pegang penn...tapi ada juga yang hantu yg boleh guna pen itu sebab ramai pengundi hantu yang mengundi dalam pemilihan PKR baru2 ni....hahahahaha

islamic neutron said...

Ouh macam tuh ker? Tapi klu betul cket dan di lihat bukan sebagai parti yang padu, macam mana mereka mampu bertahan saban tahun? Lebih-lebih lagi semasa awal2 penubuhan parti tersebut?

Anonymous said...

neutron

bertahan saban tahun? berapa tahun? baru 11 tahun..

dulu2 org ingat parti ni paling bagus, tapi last2 dah pecah tembelang dah..

aku,
dah keluar pkr..

sesia aje!!

Anonymous said...

Ye ke...la aku baru jer join PKR sbb aku dah benci kat UMNO yg masih dok menipu rakyat, puak UMNO masih berterusan mencuri kekayaan negara...Alhamdulillah aku sempat sedar daripada terus ditipu oleh UMNO tp aku sedih coz ramai lg kawan2 aku masih buta dan terus menyokong Parti Tua tu...dan aku tahu komen aku ni tak akan di paparkan oleh admin sbb aku dulu pun perangai mcm tu...cara UMNO hanya paparkan yg baik je tentang UMNO. :)

Anonymous said...

Korang mungkin dah lupa kot....Parti UMNO yg asal dah pun ditalkin...dah mampus...UMNO yg ada skrng ni ialah UMNO Baru...tp puak UMNO ni masih lg guna perkataan UMNO...dasar x sedar diri...PKR dah bertahan selama 11 tahun tu kira lama juga dan akan terus bertahan . Parti SEmangat 46 pn x bertahan lama dan dah berkubur... PRU13 nnti UMNO BARU tu akan ikut jejak UMNO LAMA...mampus tak berkubur.

islamic neutron said...

UMNO lama UMNO baru? Apa maksudnya tuh?

Anonymous said...

Huhuhu...masuk PKR...
tak sabar nak rasa batang Bang Nuar ker?..

Tak ada istilah UMNO baru lama.
Istilah tu korang jer yg buat...

Janji PRU 13 BN menang...
PKR Buat Demo, kencing rakyat, urut batang anuar, selak kain si allie sudah ler....hahahahaha

Anonymous said...

kesian pemuda2 tertipu dgn topeng2 3 abdul yang semuanya kronisma Parti anak beranak 3 ABDUL.... nie... kesamaratan agama di perjuangkan.. Insaflah... Islam juga yang rugi Pluralisma Agama ish ish ish ish... Akidah sanggup digadaikan ... Pluralisma bangsa juga hendak digadaikan .. aduhai... malangnya anak cucu akan datang ..zuriat dikemudian hari kerana penjualan kronisma 3 Abdul ini untuk menggadaikan pluralisma agama & bangsa.... Insafilah semenjak Merdeka kita bangun dan belajar pun atas tiket Dasar Kerajaan yang memerintah... tapi semua kacang lupakan kulit demi Angan Mat Jenin 3 Abdul... Indah khabar dari rupa apa yang di war warkan sebelum ini .. hanya retorik untuk menaikkan 3 Abdul ini.......Kasih Sayang yang di anugerahkan ditabur kembali dgn najis kronisma 3 ABDUL..... aduhai.. malangnya nasib aku sebagai zuriat akan datang ini dgn orang yang mudah lupa diri dari mana ia belajar dan suka menghancurkan impian zuriat akan datang

Powered by Blogger.