Oct 22, 2010

ROSMAH DI FITNAH - MUSLIMAH PAS MONTE CARLO !!






Inilah yang dikata dajal akhir zaman,dengan naluri sifat kebinatangan mereka sanggup melakukan apa saja demi menghalalkan matlamat. Nasharuddin Tantawati Ketua Militan PAS telah mengerakkan gerembolan kaki fitnah telah menyebarkan gambar di bawah untuk dijadikan modal menyerang Datin Seri Rosmah Mansor. JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA PISAU KERANA MENDEDAHKAN HAL INI.



Sebenarnya gambar diatas adalah satu pertunjukkan fesyen di MONTE CARLO bukan di KUALA LUMPUR seperti mana yang difitnah oleh Pakatan.




Anda boleh melihat gambar gambar yang sebenar dan amat berbeza lokasi dan backdrope diantara gambar yang difitnah oleh PAS dan Program Islamic Fashion Festival yang dihadiri oleh Datin Seri Rosmah Mansor.

Ternyata usaha puak khawarij ini sudah ketahap melampau. Justeru adalah tidak mengejutkan jika mereka mereka yang kononnya memperjuangkan Islam songsang ini sanggup berkawan hatta dengan syaitan sekali pun.

Petikan dari blog Satulimatiga


Festival MONTE CARLO.


Gambar yang dianjurkan di Monaco ini diambil di sini.


Festival KUALA LUMPUR.

Gambar penganjuran di Kuala Lumpur ini diambil dari laman web rasmi IFF di sini.







YA ALLAH
Politik PAS semakin kotor.

Sumber : Blog Pisau

Post by... Melayu CinDia


19 comments:

Anonymous said...

Isu ini mudah tapi dah diputar belit oleh hampas untuk menunjukkan yg mereka suci dan alim. Pada hampas aku nak tanya..."Bolehkah M'sia kontrol pereka2 fesyen luar negara biarpun pereka itu orang islam". Kalau hampas kata boleh....silakan. Itu pun kalau hampas nak tahu berapa nilai saman yang akan dibuat oleh pereka2 tersebut.

Walaupun isteri PM adalah penaung IFF dan walau dimana diadakan festival itu, pereka2 fesyen mempunyai hak mutlak keatas rekaan mereka. Dalam hal ini kita bersyukur kerana pereka2 fesyen busana muslim negara kita lebih sensitif dalam rekaan pakaian muslimah. PM dan isteri hanya bertanggungjawab keatas aktiviti didalam negara sendiri sahaja.

Benda macam ni pun hampas tak boleh fikir. Apa akan jadi kalau mereka diberi peluang memerintah negara?? Hancur jawapannya.

Gelombang Rakyat said...

kah2x...Parti Hampas tu memang suka bergelomang dgn fitnah dan najis..bab 2 otak mereka semua bebal..Pangkah Pas dapat pahala...kah2x...sampai tahap kebebalan otak mereka...

Anonymous said...

memang haram jat siut.. sbb kerana fitnah ini ramai terpesona.. melabel rosmah macam2.. jahat sungguh kalau tahap jahat macam ni syaitan pun kalah.. samapi ada ustaz ternama yg memberi wall fb mengatakan segalanya salah tentang fesyen show ini.. pelik sebab fitnah macam ni ramai org percaya 100% LAHABAU PUNYA MANGKUK AYUN PASNGOK

Zizou said...

Assalamualaikum, kalau kita lihat isu ini dari aspek agama maka kita akan sependapat bahawa IFF di Monte Carlo sememangnya menghina Islam atas dasar nama "Islamic" itu tak kena pada pertunjukan fesyen yang jelas bertentangan. Malang sekali IFF ini adalah anjuran pengajur yang sama membuat IFF di KL dan tempat2 lain yakni orang Islam sendiri (http://malaysiandigest.com/news/38-health/4934-islamic-fashion-festival-set-to-take-on-monte-carlo.html). Sebaliknya jika dianjurkan oleh orang bukan muslim maka kita akan sama-sama menuntut mereka memohon maaf. Sekalipun Datin Seri Rosmah hanyalah penaung, tetapi jawatan mestilah datang dengan tanggungjawab. Beliau mempunyai ramai penolong yang mampu memberi khidmat nasihat tentang sensitiviti perkara ini. Takkan tak ada sebarang preview dibuat sebelum persembahan atau sekurang-kurangnya tapisan oleh pihak penganjur yang terdiri dikalangan orang Islam memandangkan pengajurnya orang Malaysia? Benda ni dah terang lagi bersuluh salahnya, kenapa nak di pertahankan lagi? Apa hina sangat ke untuk kita memohon maaf dan bertindak memperbaiki keadaan untuk event IFF yang akan datang. Ini bukan kali pertama IFF dilanda kontroversi. http://www.hijabtrendz.com/2010/10/06/monte-carlos-islamic-fashion-festival/
Ustaz2 yang post berkenaan isu ni di FB tu bukan menyebelahi mana2 parti pun. Mereka memberikan padangan atas dasar hukum dan syariat. Jika itu pun dikritik maka apakah kita suka melihat perkara mungkar berterusan dan hanya mencari Ulama yang dapat menyedapkan halwa telinga kita? Harap kita dapat berfikir dengan lebih jelas dan mengatakan apa yang benar.

Anonymous said...

setuju dgn zizao.ya mmg ada parti politik yg cuba mengisu kan hal ini..kita letakkan dahulu ketepi hal politik.sebagai orang yg mengaku islam,kita berbicara tentang tentang hukum islam.itulah yg cuba dipertahan kan oleh ustaz didalam tulisanya di fb.jgn sempitkan fikiran kita dgn melihat ini sebagai isu politik sahaja.mana lebih penting, isu politik atau islam.

Anonymous said...

bodoh la korang.
tengak ni.. sebodoh bodohnye..buatla research wey..ni duk prcaye stu sumber yg dah mmg bengap lagi hambar.. ko tengok betol2, n dengar betol2.. ni CNN, bukan utusan yg 'lame' tu..

http://naziehah.wordpress.com/2010/10/07/monte-carlo-islamic-fashion-festival/

donat montel said...

mudahnya mcm ni...bertudung tu x wajib..yg wajib adalah menutup aurat..kalau tudung dipakai,tp baju masih ketat, makanya tu bkn dikatakan menutup aurat..so x heranla kalau yg pakai tudung pn masih berkepit jantan betina. masih menjerit melolong atas stage...pndapat sy,sbg seorang muslim, xlayak utk kita kata "ala...lebih baik yg xpakai tudung dari depa yg bertudung tp perangai mcm tuuuurrrrr..." sbg muslim,eloklah kita katakan "tutuplah aurat dari mendedahkan mcm tu saja"..xkira la hg parti mana, apa ideologi hg, yg penting aqidah n syariat kita pertahankan.isu IFF ni dl dh ada sorg Prof dari IPTA kita penah tegur.direct dia tegur dlm 1 majalah. katanya IFF ni dh salah sbb memperagakan wanita.kalau yg nontonnya semua pompuan xdak masalah..kalau ada lelaki, maka hukumnya faham2lah sendiri...IFF monaco ni pun kita kena fhm. kalau kita dh trlibat,makanya kita dikira brsubahat.ingat lagi dgn ayat Quran yg sebut 10 golongan yg terlibatdgn arak. bg aku, benda ni pn sama la...pereka, peraga, peminta peraga, yg merasmikan dewan peragaan, yg dijemput khas, yg menonton, yg membela dan mensponsor semuanya dikategorikan sbg subahat..pendapat sy ni kalau nk diterima, terimalah..kalau nk didelete pn deletelah...berbicaralah yg benar kerana kebenaran itu sentiasa berada di puncak yg mulia.

adamsz said...

EK BRO PENULIS BLOG,AK NK TNYA APAKAH PKAIAN IFF YG DIADAKAN D MALAYSIA MEMATUHI CIRI2 PKAIAN MUSLIMAH SPRTI YG TLAH DIANJURKN OLEH ISLAM??JIKA BRO JWB YA TNTU SKALI SLH..SILA RJUK MNA2 ORG YG PKAR TNTG PKAIAN MSLIMAH N SLA RJUK MNA2 WEB YG ADA TNTG PKAIAN MSLIMAH YG SBNAR..SLPAS ITU SURE BRO BRKATA EH EH YALAH..SMBIL MGGARU KPLA BRO YG X GTL..HEHEHE..PEACE NO WAR..(AK BKN PNYOKONG PAS,UMNO,OR MNA2 PARTI..AK CMA CINTAKAN ISLAM)

Rahman said...

siapakah empunya blog ini.... sedih sungguh aku.... untuk pegetahuan ko... aku bukan org pas.... atau pun umno.... aku menentang sbb aku org islam.... aku yg menilai sendiri.... bukan org pas yang pegaruhi aku....

Rahman said...

MONTE CARLO DAN DI KUALA LUMPUR.... PENAUNG KEDUA-DUANYA ORANG YANG SAMA KE TAK?

Anonymous said...

mengikut gambar itu..pakaian sebegitu tetap tidak d benarkan dalam agama...terlihat bahagian leher...walaupun tak seteruk yang d atas

ReJaM© said...

Bila masa orang pas kata pertunjukkan fashion ni di Kuala Lumpur? ko dah gila ke? nak tulis blog pergilah selidik dulu PAS kata apa? dungu tak boleh diajar....

Anonymous said...

Sokong rejam..haha..blog pisau xleh pakai,FITNAH byk..haha

Hazra said...

kpd sahabat2 n saudara seIslam semua, xkira bagaimana kita, buatlah amal sebanyak mungkin..ppatah Melayu ada kata "tlajak perahu blh diundur, tlajak kata, badan binasa".. tp yg salah kita mmg kna tegur. sbb 2 dlm Islam... (Hadis) ada mgatakan "jika kamu melihat sesuatu maksiat, pukullah dgn tgn, klu xmampu, tegurlah dgn pkataan, n klu xmmpu lg, tegurlah dgn hati... sesungguhnya itulah selemah2 iman..." n jgnlah silap tafsir drp ayat Quran "Allah tidak melihat pakaianmu, rupamu mahupun hartamu ttp melihat pd amalanmu".. ayat ini xbrmakna xprlu ttup aurat utk buat amal kebajikan, tp skiranya ssorg 2 tahu ttg agama (Islam), tdk mnutp aurat n dlm masa yg sama mmbuat kmaksiatan dia dpt 3 dosa brbnding yg ttup aurat.. prbuatan maksiat (yg myalahi agama)mmg patut dikecam... tp dlm masa yg sama, kita sama2 istighfar moga2 dijauhkan drp berbuat demikian.... (nasihat utk sahabat2 n diri sendiri)

Anonymous said...

1 je perkataan yg aku nk gambarkan dgn pemilik blog ni:
BODOH..
bunyi mcm kasar, tp aku honest. pe kate ko belajar agame dlm2 dulu, pastu ketepikan dulu mentaliti politik be end karat ko tuh. pandang dgn telus, dr sudut agame. then baru ko tulis entry, and baru aku bace balik ok

Anonymous said...

Kalau IFF tu bagus sangat, dah lama PAS join venture jadi penganjur/penaung.

Anonymous said...

seharusnya saya bersetuju dengan pndgn zizou..
bernas dan penuh hujah..
memg benar seharusnya di tolak politik itu di dalam isu ini
kerana ia melibtkan akhlak orang Islam...tambahan,Nabi Muhammad adalah Nabi kita..kita cintakan dia..jd jgnla di permainkan nya..sedih betol rasanya di manakah cinta org Islam kini pada Rasullullah kita...?renung2 kan..

Anonymous said...

haha bodoh nye la penulis blog..woi kau memenangkan rosmah,menutup kesalahan dia,kau pun sama bersubahat membenarkan yg salah..menghalalkan yg haram..anjing rosmah!bodoh!pegi cari gmbar rosmah bergambar dgn prince albert of monaco II ke ape jadah nama dia,rosmah mmg ke monte carlo tgk fesen sow nie la ngok!!engat org bodoh mcm kau ke bodoh??

Anonymous said...

Nak tanya sikit.....Pemilik blog bi Orang Muslim ke? Saya orang UMNO tapi di cawangan kami tak pernah kutuk sesama muslim....sama PAS atau UMNO...kalau muslim hanya dari baka....tak payah komen orang lain...jangan cuba cuba mainkan hukum Allah...kalau tak kamu akan di laknak oleh nya ...mungkin tidak kepada kamu..mungkin anak anak kamu....isteri kamu ibubapa kamu...insya allah ..jika ini terus berterusan...tidak mustahil ia akan berlaku....

Powered by Blogger.